David Folkenflik

Vanity Fair's long-serving editor in chief, Graydon Carter, has announced that he is stepping down at the end of the year after a quarter-century leading the magazine.

The charismatic, silver-maned editor, possessed of a keen wit and a sly delivery, would have been a worthy subject of his own publication had he not led it. Carter embodies the urbane style and sensibility reflected in Vanity Fair's pages, at once engaged and detached, immersed in observing the world swirling around him.

Until now, Ed Butowsky has enjoyed edging close to the limelight — an investment adviser who has pursued celebrity clients, his profile burnished through appearances on Fox News and its sister channel Fox Business Network.

Butowsky, a 55-year-old former Morgan Stanley executive, has been celebrated in glossy magazines, touted for his financial acumen, toasted for his proximity to the powerful.

In recent weeks, however, Butowsky has received unwanted scrutiny.

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

AUDIE CORNISH, HOST:

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

DAVID GREENE, HOST:

The Fox News Channel and a wealthy supporter of President Trump worked in concert under the watchful eye of the White House to concoct a story about the death of a young Democratic National Committee staffer, according to a lawsuit filed Tuesday.

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

ARI SHAPIRO, HOST:

The Fox News Channel and a wealthy supporter of President Trump worked in concert under the watchful eye of the White House to concoct a story about the death of a young Democratic National Committee aide, according to a lawsuit filed Tuesday.

The explosive claim is part of a lawsuit filed against Fox News by Rod Wheeler, a longtime paid commentator for the news network. The suit was obtained exclusively by NPR.

The Atlantic magazine, founded in 1857 as a crusading publication by an anti-slavery group, will be acquired by the widow of the man behind the iPod and whose philanthropic organization is named for one of those very abolitionists.

Laurene Powell Jobs's Emerson Collective, named for Ralph Waldo Emerson, will buy a majority stake in The Atlantic. The current owner, David Bradley, has transformed the magazine in his eighteen years there, with a greater focus on politics and a refashioning of its finances.

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

MICHEL MARTIN, HOST:

It's been a tense couple of days between President Trump and the U.S. media, which escalated with a series of tweets over the weekend. Last night, President Trump took aim at the media again at an event honoring veterans in Washington, D.C.

Three investigative journalists at CNN have resigned after the network retracted a story about a congressional inquiry into a link between a Russian investment fund and an American financier who is an adviser to President Trump.

Those departing are a past Pulitzer Prize winner, a finalist for the award and a senior editor who had been at CNN since 2001.

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

DAVID GREENE, HOST:

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

RACHEL MARTIN, HOST:

CBS News is replacing Scott Pelley as anchor of its flagship evening newscast, part of a move intended to shift him full-time to its prestige newsmagazine 60 Minutes, according to a well-placed source at the network.

It is not clear how fully Pelley embraced the plan or its timing; he is away from New York City on a reporting trip for 60 Minutes and ordered his belongings moved out of his office at the evening news, the person at the network told NPR late Tuesday night. Pelley could not be reached for comment.

The Fox News Channel has struck back at a lawyer representing former host Andrea Tantaros in her sexual harassment allegations against the network, belittling his claims Fox used online accounts to intimidate her and asking that he be punished by the court.

The Fox News Channel has retracted a week-old story based on a groundless conspiracy theory involving the death of a staffer for the Democratic National Committee, conceding it did not meet the network's standards.

AUDIE CORNISH, HOST:

The man who made Fox News into a conservative force has died. Roger Ailes was 77. The Palm Beach County medical examiner says his death was accidental, that Ailes had fallen in his home and hit his head and that haemophilia contributed to his death. Ailes built Fox News into a powerhouse. He also built a toxic culture there, revealed as women came forward to accuse him of sexual harassment. Here is NPR media correspondent David Folkenflik.

Can you rely on what White House officials say on behalf of the U.S. government to be true?

The answer, even by the account of President Trump himself, is no.

Of all the crises and controversies consuming this White House, perhaps none is more fundamental than the collapse of its credibility. And a close look at some of the administration's policies, statements and controversies suggests chief responsibility of that collapse can be laid at the feet of the man who works in the Oval Office.

Sinclair Broadcast Group, based outside Baltimore, announced Monday it had struck a $3.9 billion deal to obtain dozens of local television stations by acquiring Tribune Media.

The move, seen as likely to win approval of federal regulators with only modest concessions, would further propel consolidation in the industry. It would also offer a greater reach for one of the nation's most conservative media companies.

Fox News co-President Bill Shine has resigned and will leave the network within a few weeks, Fox News announced Monday afternoon.

Shine's departure is part of the aftershocks of the sexual harassment scandal that has gripped the network since last summer, leading to the departure of former Fox News Chairman Roger Ailes last July and of star host Bill O'Reilly last month.

Updated at 5:19 p.m. ET

A new lawsuit filed Monday by a suspended Fox News host accuses the network and senior executives of arranging to have her private communications spied on as part of a campaign of intimidation.

In forcing out its top-rated star, Bill O'Reilly, the Fox News Channel sought to contain the damage inflicted by a spreading sexual harassment scandal less than a year after the network's chairman was ousted in the face of similar accusations.

Copyright 2019 NPR. To see more, visit https://www.npr.org.

STEVE INSKEEP, HOST:

On Fox News the other night, Bill O'Reilly said he was going on a long, planned vacation.

(SOUNDBITE OF TV SHOW, "THE O'REILLY FACTOR")

Fox News Channel is once more under siege, facing several concurrent scandals and legal challenges scattered across different courtrooms, and casting a pall over the network's executive suites.

Fresh and harsh scrutiny cast on star host Bill O'Reilly over allegations that he sexually harassed multiple women has given major corporations pause about associating themselves with the top-rated figure in cable news.

A lawsuit filed on Monday morning by a paid political commentator for the Fox News Channel alleges the network's past chairman, Roger Ailes, made unwanted sexual advances while holding out the possibility of a big promotion.

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

DAVID GREENE, HOST:

Updated at 1 p.m. ET

A lawsuit filed on Monday morning by a paid political commentator for the Fox News Channel alleges the network's past chairman, Roger Ailes, made unwanted sexual advances while leading her to believe that a big promotion would follow.

The suit says Ailes encouraged Fox News contributor Julie Roginsky to date older, married men, repeatedly praised her looks and sought to get her to join him for drinks, even in his office, away from prying eyes that could get them "into so much trouble."

Copyright 2018 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

KELLY MCEVERS, HOST:

Could the U.S. Justice Department prosecute reporters for publishing stories based on classified material? That once-tangential question briefly took center stage during Monday's House Intelligence Committee hearing.

As several Republican lawmakers stressed the possible criminality of leaking to the press about the activities of President Trump's advisers and associates, South Carolina GOP Rep. Trey Gowdy went a step further, asking, "Is there an exception in the law for reporters who want to break a story?"

FBI Director James Comey demurred.

For the first time in a decade, the classic children's television show Sesame Street will introduce a new Muppet on the air.

Updated at 4:05 p.m. EDT

The Trump era has opened with the promise of a White House foothold for media mogul Rupert Murdoch.

It looks to be the kind of warm and solicitous reception in the corridors of presidential power that he has long enjoyed abroad.

Murdoch has told close associates that the nation's 45th president calls to confer frequently — as often as multiple times a week — and that he has visited the White House to meet with Trump more than once.

Pages